مدیرعامل شركت ملی گاز:

کاهش دما مصرف گاز را صعودی کرد

کاهش دما مصرف گاز را صعودی کرد

به گزارش متخصص فلز، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام نمود: با کاهش فراگیر دما و ورود توده هوای سرد به کشور، مصرف گاز در قسمت خانگی و تجاری، روندی صعودی به خود گرفته است.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، سعید توکلی امروز در نشستی ویدئوکنفرانسی با مدیران عامل و بهره برداری شرکتهای گاز استانی به منظور هماهنگی زمستانی، با بیان اخطار در رابطه با حجم مصرف گاز در کشور اظهار داشت: پیامد این سرما و آغاز زودهنگام زمستان در اولین روزهای آبان سال جاری، روشن کردن وسایل گرمایشی در اغلب استان هایی است که به ناگاه، با کاهش ۱۲ درجه ای میانگین وزنی دما روبرو شده اند.
وی با اشاره به اینکه شرایط سال جاری، شرایط خیلی سخت و حساسی است، افزود: برای مدیریت درست این وضع، باید نهایت هماهنگی با مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز برای گازرسانی به نیروگاه ها، صنایع و …، صورت گیرد.
معاون وزیر نفت در امور گاز ضمن اشاره به کاهش ۱۲ درجه ای دما خاطرنشان کرد: این کاهش دما، افزایش حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعبی گاز در قسمت خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده را به دنبال خواهد داشت.
توکلی خط قرمز شرکت ملی گاز ایران در بحث گازرسانی را همانند هر سال، بخش خانگی اعلام نمود و اظهار داشت: فراموش نکنیم که در هر حال، برنامه ریزی و هماهنگی برای پالایش و انتقال حداکثری گاز با رویکرد حفظ پایداری شبکه در دوره سرد سال و افزایش همکاری درون سازمانی برای بهبود خدمات رسانی به مردم، اولویت اصلی ماست.
وی در ادامه، خطاب به مدیران بهره برداری شرکتهای گاز استانی، بیان نمود: بحث تعمیرات خطوط و ایستگاه های تقلیل فشار را بگونه ای انجام دهید که برای زمستان پیش رو، در آمادگی کامل باشید؛ برای نتیجه گیری بهتر، برای شرایط خاص و ویژه، در حداقل زمان ممکن، سناریوهای مختلفی را آماده داشته باشید.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: با عنایت به شرایط خاص و ویژه سال جاری و فرارسیدن هوای سرد زمستانی زودتر از موعد، هماهنگی کامل با استانداران از بالادست انجام شده تا در همه موارد با مدیران عامل شرکتهای گاز استانی برای گازرسانی به صنایع و …، همکاری داشته باشند.
توکلی شرط عبوری آرام از زمستان پیش رو را مدیریت مصرف گاز در همه بخش ها دانست و اظهار داشت: انتقال حداکثری گاز با رویکرد پایداری شبکه در دوره اوج مصرف در زمستان یک وظیفه ملی و حیاتی می باشد و مدیران مربوطه در همه بخش ها، حسب دستورات صادره در این جلسه، مکلفند با برنامه ریزی منسجم نسبت به افزایش قابلیت اطمینان تأسیسات اقدام نمایند.


منبع:

1403/08/03
09:41:25
5
5.0 / 5
تگهای خبر: خدمات , سازمان , كشور , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
لینک دوستان متخصص فلز
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات