وزیر نیرو خبر داد؛

افزایش ظرفیت ۶۰۰۰ مگاواتی برق تا دو سال آینده

افزایش ظرفیت ۶۰۰۰ مگاواتی برق تا دو سال آینده

به گزارش متخصص فلز، وزیر نیرو با اشاره به این که هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی 1800 کیلووات ساعت برق در سال تولید می کند اظهار داشت: تا انتهای سال تعدادی واحد تولید برق تجدید پذیر به مدار می آید.



به گزارش متخصص فلز به نقل از وزارت نیرو، عباس علی آبادی در نشست مشترک اعضاء کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، رفع ناترازی برق در کشور را در کنار پیشبرد خیلی از امور، مستلزم همکاری و همیاری مجلس شورای اسلامی با بدنه دولت دانست و اظهار داشت: من امروز قبول کردم در حوزه خدمت رسانی در عرصه صنعت آب و برق وارد شده ام و انتظار دارم نمایندگان خانه ملت برای برون رفت از چالش ها و مشکلات پیش روی این صنعت در کنار وزارت نیرو قرار گیرند.
وزیر نیرو تصریح کرد: برنامه های ارائه شده برای صنعت آب و برق در آغاز دولت چهاردهم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که ۱۰۰ درصد آن مورد تأیید نمایندگان قرار گرفت.
وی به در خواست خود از رییس جمهور اشاره نمود و اضافه کرد: ما به فعالان صنعت برق بدهکاریم و لازم است بدهی دولت به بخش خصوصی تسویه شود تا انتظار ادامه همکاری ها وجود داشته باشد. اکنون بدهی حسابرسی شده به بخش خصوصی ۱۰۰ همت است.
علی آبادی در ادامه تسریع در انجام و پیشبرد امور اداری را درخواست دیگر خود از رییس جمهور عنوان نمود و گفت: طبق قانون باید ساخت داخل رعایت شود؛ در عرصه تجدیدپذیرها هم اکنون ظرفیت قابل توجهی در عرصه تولید برق وجود ندارد و باید ساز و کار توسعه این امر برقرار شود.
وزیر نیرو با اعلان اینکه هریک کیلووات نیروگاه خورشیدی، ۱۸۰۰ کیلووات ساعت برق در سال تولید می کند، اظهار داشت: تا انتهای سال به تعداد واحدهای تجدیدپذیر کشور افزوده خواهد شد و امیدواریم طی دو سال آینده در مجموع در صنعت برق حدود ۶۰۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه جویی و غیره رقم بزنیم.
بنا بر این گزارش در آخر این جلسه، هر یک از اعضاء کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود ناترازی صنعت برق پرداختند و وزیر نیرو به دغدغه های نمایندگان مردم در مجلس پاسخ گفت.

1403/07/18
14:07:01
85
5.0 / 5
تگهای خبر: تولید , دولت , صنعت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات