در نیمه اول ۲۰۲۴؛

نرخ فقر در آرژانتین به ۵۳ درصد رسید

نرخ فقر در آرژانتین به ۵۳ درصد رسید

متخصص فلز: آژانس آمار دولتی آرژانتین اعلام نمود که نرخ فقر در آرژانتین در نیمه اول سال 2024 به 52.9 درصد رسیده و نسبت به نرخ 40.1 درصدی در سال قبل بالا رفته است.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، آمارهای رسمی منتشرشده نشان داد که نرخ فقر آرژانتین در نیمه اول سال به حدودا ۵۳ درصد رسیده است.
این یک جهش شدید از ۴۱٫۷ درصد در آخر سال گذشته و بالاتر از دو برابر ۲۶ درصد هفت سال قبل بوده است و نشان دهنده هزینه سنگین بحران های اقتصادی مکرر برای آرژانتینی ها است که این کشور آمریکای جنوبی را تحت تأثیر قرار داده است.
این داده ها نشان میدهد که چگونه کاهش هزینه ها، با هدف رفع کسری مالی عمیق، تبعات شدید کوتاه مدت به همراه داشته است. این کشور در رکودی عمیق به سر می برد و تورم همچنان سه رقمی است، هرچند نشانه هایی از بهبود وجود دارد.
رصدخانه دانشگاه کاتولیک آرژانتین نرخ فقر را در سه ماهه اول سال به ۵۵٫۵ درصد افزایش داد اما این نرخ در سه ماهه دوم به ۴۹٫۴ درصد کم شد که میانگین ۵۲ درصدی را برای شش ماه اول سال جاری نشان میدهد.
دولت آرژانتین برای مقابله با بحران اقتصادی هزینه تعدادی از برنامه های رفاهی و حمایتی را کاهش داده است، اما استدلال می کند که دو برنامه رفاهی کلیدی، کمک هزینه جهانی کودک و برنامه کارت غذا را گسترش داده است و مستقیماً از خانواده ها حمایت می کند.

1403/07/13
12:56:07
120
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , دولت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات