تا دی ماه؛

تولید نفت در سپهر و جفیر به 55 هزار بشکه در روز می رسد

تولید نفت در سپهر و جفیر به 55 هزار بشکه در روز می رسد

به گزارش متخصص فلز، مجری طرح توسعه میدان سپهر و جفیر اظهار داشت: در این میدان ها افزایش تولید خواهیم داشت و تا دیماه تولید نفت در میدان سپهر و جفیر از ۴۳ هزاربشکه به ۵۵ هزار بشکه در روز می رسد.



همایون کاظمینی مجری طرح میدان سپهر و جفیر در گفت و گو با خبرنگار مهر در ارتباط با افزایش تولید میادین سپهر و جفیر اظهار داشت: فاز یک این میادین که قرار بود به تولید روزانه ۳۶ هزار بشکه در روز برسد حالا روزانه ۴۴ هزار بشکه در روز تولید دارد.
وی افزود: مطابق برنامه ای که داریم ۴ تا ۵ سال آینده باید به ۱۱۰ هزار بشکه در روز برسیم که تا آخر سال جاری به تولید روزانه ۵۵ تا ۶۰ هزار بشکه در روز می رسد.
کاظمینی افزود: با عنایت به پتانسیلی که از مخزن و چاه دیدیم پیشبینی می نماییم از ۱۱۰ هزار بشکه تولید عبور نماییم.
وی افزود: طبق برنامه برای فاز یک این میادین ۴ سال و برای فاز دوم ۶ سال در نظر گرفته شده بود و برای فاز دوم ۲۲ حلقه چاه در لایه فهلیان و ۴۴ حلقه چاه در لایه سروک است.
به گفته مجری طرح میدان سپهر و جفیر حالا مطابق برنامه درحال پیشروی هستیم و قراردادهای pc۱، pc۲ و pc۳ برنده های آنها مشخص شده است و در انتظار gmc هستیم که تاییدیه را بگیرند و کار را به پیمانکاران واگذار نماییم و طبق تعهدات پیش رویم.
کاظمینی افزود: حالا از لحاظ قرار دادی بیشتر از دبی تعهدی بوده است به صورتی که در قرارداد تعهد ۳۶ هزار بشکه در روز را داشتیم و الان بین ۴۲ تا ۴۳ هزار بشکه در روز تولید داریم.
مجری طرح میدان سپهر و جفیر تصریح کرد: پیشبینی که داشتیم برای میزان تولید در میدان سپهر و لایه فهلیان بود چونکه نخستین بار که در این میدان چاه فهلیان می زدیم و دبی مثبتی داشتیم و قرار بر آن بود که با ۲۰ حلقه چاه به ۳۶ هزار بشکه در روز برسیم در حالیکه با حفر ۹ حلقه چاه به ۴۳ هزار بشکه در روز رسیدیم و پیام خوبی است که این میدان از پتانسیل خوبی برای برداشت برخوردار می باشد.
کاظمینی تصریح کرد: حالا در تلاشیم که تولید را در این میادین افزایش دهیم و تولید نفت تا دیماه از ۴۳ هزار بشکه به ۵۵ هزار بشکه در روز می رسد که با این حجم از تولید هر سال یک میلیارد دلار عوائد برای کشور به همراه دارد.


منبع:

1403/06/26
12:16:11
37
5.0 / 5
تگهای خبر: تولید , كشور , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
لینک دوستان متخصص فلز
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات