ضرورت راه اندازی و تشکیل شورای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

ضرورت راه اندازی و تشکیل شورای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

متخصص فلز: نشست هم اندیشی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تأکید بر هم افزایی بیشتر و ضرورت راه اندازی باردیگر شورای فنی اجرا شد.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، جلسه هم اندیشی معاونت حمل و نقل با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون تحقیقات و فناوری، معاون آموزش و توسعه فناوری، رئیس حوزه پژوهشی حمل و نقل، رؤسای بخش های حمل و نقل مرکز و معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و هیئت کارشناسی همراه در محل این مرکز برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه، گزارشی از وظایف، مأموریت ها، ساختار و فعالیتهای علمی و پژوهشی مرکز بعنوان اتاق فکر و بازوی علمی و پژوهشی وزارت راه و شهرسازی عرضه شد.
در ادامه این نشست، سیدکمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران، محققان و نخبگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تکیه بر انجام تحقیقات کاربردی اظهار داشت: در نهایت خروجی این تحقیقات باید بتواند گره گشای مشکلات و مسائل اساسی و اصلی در حوزه حمل و نقل کشور باشد.
وی اضافه کرد: ناترازی بسیار بالایی بین تقاضا و عرضه در حوزه حمل و نقل وجود دارد و این ناترازی باید برطرف شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه این نشست اظهار داشت: مرکز تحقیقات بوجود آمده است که بازوی فکری وزارت راه و شهرسازی باشد و پروژه های تحقیقاتی وزارت خانه را انجام دهد.
وی اضافه کرد: با عنایت به ظرفیتی که در مرکز وجود دارد این مرکز آمادگی این را دارد که چندین برابر آنرا هم افزایی کند و اساسا در کشور هیچ مشاوری دارای چنین ظرفیتی نیست.
محمدمهدی حیدری در ادامه اظهار داشت: از موضوعات مهم دیگری که این مرکز نیاز دارد وزارت راه و شهرسازی به آن ورود کند، راه اندازی مجدد و تشکیل شورای فنی است که از قدیم هم بوده است.
در ادامه این جلسه ضمن بررسی موضوعات همکاری و تعامل مرکز با معاونت حمل و نقل، مقرر شد، جلسات اتاق فکر مشترک به شکل مستمر برگزار گردد. همینطور در صورت نیاز تفاهمنامه های مشترک سه جانبه ای بین معاونت حمل و نقل، مرکز تحقیقات و قسمتهایی که در حوزه حمل و نقل نیاز است، منعقد شود تا شاهد رفع مشکلات در این عرصه باشیم.


منبع:

1403/07/28
09:06:58
31
5.0 / 5
تگهای خبر: فناوری , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات