پیام رسان های بومی با چه چالش هایی مواجهند؟
به گزارش متخصص فلز، طبق گفته قائم مقام یکی از پیام رسان های داخلی، به نظر می آید پیام رسان های ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و توانایی های واقعی خودشان به صورت کامل شناخته نشده اند.
به گزارش متخصص فلز به نقل از ایسنا، به دنبال حمایت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات از پیام رسان های داخلی و استفاده کاربران از پلت فرم های بومی، سکوهای مذکور در تلاش هستند تا کیفیت خدمات خویش را جهت رضایت کاربران افزایش دهند؛ در همین رابطه، امین تجملیان- قائم مقام یک پیام رسان ایرانی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با مهم ترین مشکل و چالش پیام رسان های ایرانی اظهار نمود: شاید نتوان از این مورد بعنوان یک مشکل نام برد، اما به نظر می آید پیام رسان های ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و توانایی های واقعی خودشان به صورت کامل شناخته نشده اند.
وی اضافه کرد: معتقدیم بخشی از این مورد ناظر به رویکرد منفی بخشی از جامعه نسبت به پیام رسان های ایرانی است و ما در تلاش هستیم که این تلقی نادرست که ناشی از عدم آگاهی عمومی کافی است را اصلاح نماییم.
تجملیان ضمن اشاره به مهم ترین انتظار کاربران از پیام رسان های داخلی، اظهار داشت: بدیهی است که مهم ترین انتظار کاربران اینست که بتوانند به راحتی و بدون هرگونه تجربه منفی از خدمات پیام رسان ها استفاده کنند، ازاین رو تلاش می نماییم یک تجربه لذت بخش و بدون دردسر و پیچ و خم های غیرضروری را به کاربر عرضه نماییم.
قائم مقام یک پیام رسان ایرانی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در کنار این مورد پیوسته به دنبال این هستیم که قابلیت های خویش را بر مبنای نیاز کاربران ارتقا ببخشیم، خاطرنشان کرد: همچون این توانایی ها مبحث تماس صوتی و تصویری است که مطابق آخرین آمارها، با رضایت بالای کاربران روبرو شده و رکورد بیشتر از ۱ میلیون تماس روزانه را به ثبت رسانده است.
وی در پاسخ به این سؤال که میزان استقبال کاربران از این پیام رسان داخلی چقدر است، تشریح کرد: هم اکنون به صورت میانگین ۴.۵ میلیون نفر کاربر فعال به صورت روزانه از پیام رسان ما استفاده می نمایند. تعداد کاربر ماهانه این پیام رسان بیشتر از ۹ میلیون نفر است که با ۱۴ میلیون دستگاه فعال از این پیام رسان استفاده می نمایند و در مجموع هم تابحال ۲۱ میلیون کاربر با شماره موبایل های مجزا در این پیام رسان ثبت نام کرده اند.
چندی پیش عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- حمایت و تقویت پیام رسان های داخلی را یکی دیگر از اقدامات دوره جدید در وزارت ارتباطات اعلام نمود و گفت هم اکنون بر مبنای داشبورد فایربیس گوگل بیشتر از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسان های داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویس ها استفاده می نمایند.
منبع: metalpro.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب