مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام كرد:

نفتكش های حادثه دیده از آب های تحت نظارت ایران خارج شدند

نفتكش های حادثه دیده از آب های تحت نظارت ایران خارج شدند

متخصص فلز: مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خارج شدن نفتكش های حادثه دیده از آب های تحت نظارت ایران آگاهی داد.


به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر گفت: نفتكش "كوكوكا كوریجس" با پرچم پاناما و ۲۱ نفر خدمه روز جمعه به سمت بندر خورفكان حركت كرد. وی افزود: نفتكش "فرانت التیر" با پرچم جزایر مارشال الان (نیمروز شنبه، ۲۵ خرداد) در فاصله ۳۶ مایلی از بندر جاسك به سمت محدوده فجیره / خورفكان كشور امارات در حركت است. بگفته عفیفی پور، یك فروند شناور یدك كش خارجی بوسیله دو طناب مهار، در حال انجام عملیات یدك كشی این شناور به سمت مقصد است و همزمان عملیات خنك سازی بدنه شناور، نیز در طول مسیر ادامه دارد. مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینكه "آب های سرزمینی" در محدوده تا ۱۲ مایلی خط ساحل، "آب های همجوار یا تحت نظارت" در محدوده ۱۲ تا ۲۴ مایل و آب های "منطقه انحصاری اقتصادی" در فاصله بالای ۲۴ مایلی تعریف می شود، اظهار داشت: نفتكش "فرانت التیر" از محدوده آب های تحت نظارت ایران خارج شده است. وی اشاره كرد: با هماهنگی صورت گرفته توسط اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ۲۳ نفر خدمه این شناور از بندر جاسك به بندرعباس انتقال یافته اند تا بعد از پیموده شدن تشریفات بازگشت به وطن آنها برمبنای كنوانسیون MLC(قانون كار دریایی) امشب از فرودگاه بین المللی بندرعباس، عازم دوبی شوند. عفیفی پور گفت: باوجود اینكه نوع كشتی های حادثه دیده، تانكر نفتكش بوده و محموله های آنها دارای ریسك بالای زیست محیطی است، با مبادرت به موقع تیم های امدادی در مهار آتش و نظارت های عملیاتی، خوشبختانه آلودگی دریایی ناشی از نشت فرآورده های نفتی مشاهده نشده است. مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت اخیر (از زمان حادثه تاكنون)، شناور مجهز به تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی اعزامی از بندر شهید رجایی، جهت انجام اقدامات احتیاطی در محل سانحه حضور داشته است. وی مدیریت زمان در بحث پایش های زیست محیطی، امدادرسانی به نفتكش های حادثه دیده، ارتباط با مالكان شناورها، كشورهای صاحب پرچم و شركت بیمه را بعنوان اقدامات صورت گرفته طی دو روز اخیر برشمرد و اظهار داشت: طی این مدت، پنج ساعت پایش هوایی در منطقه توسط بالگرد با همراهی كارشناسان بنادر و دریانوردی انجام شد. عفیفی پور افزود: از طرف دیگر، مركز كنترل ترافیك دریایی(VTS) بندر شهید رجایی نظارت مستمری بر خروج این دو نفتكش در راه دریانوردی آنها در محدوده آب های تحت نظارت ایران به سمت منطقه انحصاری اقتصادی داشته است. مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اشاره كرد: مركز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) و تیم معاونت دریایی این اداره كل بعنوان سكاندار اصلی مدیریت بحران سانحه، هماهنگی های قابل توجهی با مراكز بین المللی همچون سازمان میمك (مركز متقابل كمك های اضطراری در دریا) مستقر در بحرین، ورود به منطقه یك فروند بالگرد عمانی جهت پایش هوایی زیست محیطی منطقه و ارسال پیام EGC (سیستم ارسال پیام های ایمنی برد بلند) به كشور پاكستان داشته است. وی بیان كرد: جلب همكاری شناورهای عبوری، نداجا و ندسا جهت مشاركت در عملیات، هماهنگی با مركز ام آر سی سی چابهار، ارسال پیام ناوتكس جهت تعیین و اطلاع رسانی منطقه خطر و همین طور تعیین محدوده ایمن برای تردد شناورها بوسیله ارسال اخطار دریایی توسط VHF از دیگر اقدامات این مركز بوده است. عفیفی پور درانتها از تلاش شبانه روزی همه دستگاه های در رابطه با دو این سانحه همچون ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان، فرماندهی منطقه یكم نداجا و ندسا، فرمانداری جاسك، دستگاه های نظارتی، رسانه ملی، خبرگزاری ها، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی كه با اطلاع رسانی دقیق، سریع و بموقع همراهی نمودند، قدردانی كرد و در نهایت همت و حمیت همكاران بخش های مختلف اداره كل بنادر و دریانوردی را شایسته تقدیر دانست.


منبع:

1398/03/25
17:27:51
4654
5.0 / 5
تگهای خبر: اقتصاد , دستگاه , سازمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات