در كشت پائیزه؛

۸ میلیون هکتار مزارع کشور زیر کشت گندم و جو رفت

۸ میلیون هکتار مزارع کشور زیر کشت گندم و جو رفت

به گزارش متخصص فلز، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هشت میلیون هکتار مزارع سراسر کشور زیر کشت گندم و جو رفت، اظهار داشت: این امر در کشت دوم معروف به پائیزه انجام شده است.



علیرضا مهاجر در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز خرسندی از کشت بهاره و همین طور خرید تضمینی گندم از کشاورزان سراسر کشور طی سال جاری بیان کرد: به لحاظ تولید و همین طور کیفیت محصول گندم تولیدی کشاورزان امسال با وضعیت مناسبی روبرو بودیم.
وی ضمن تقدیر از کشاورزان کشور به ویژه استان سمنان بواسطه رشد کیفی و کمی تولید، اضافه کرد: کشت پاییزه محصولات زراعی در کشورمان اکنون شروع شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلان اینکه حدود شش میلیون هکتار گندم در کشت پاییزه در کشورمان کشت شده است، اظهار داشت: حدود دو میلیون هکتار محصول جو نیز در کشور در کشت پاییزه کشت شده است.
مهاجر با اعلان اینکه حدود یک میلیون هکتار نیز به کشت های دیگری مانند علوفه دامی، سبزی، گوجه و دانه های روغنی، حبوبات و … اختصاص داده شده است، اضافه کرد: ۵۰۰ هزار تن بذر برای این کشت ها تامین شده است.
وی با اعلان اینکه نیاز کشاورزان تا اندازه خوبی به بذر و نهاده ها در کشت پاییزه تامین شده و شرایط خوبی را شاهد می باشیم، بیان کرد: بانکها نیز برای اعطای اعتبارات به کشاورزان آمادگی لازم را دارند تا کشت خوبی را در پاییز شاهد باشیم.

1403/07/12
10:59:27
112
5.0 / 5
تگهای خبر: تولید , خرید , كشور , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات