معاون بنیاد مسكن:

ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد

ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد

به گزارش متخصص فلز، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.



مجید جودی در حاشیه جلسه شورای اداری بنیاد مسکن گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد راه اندازی مسکن مقاوم در روستاها اظهار نمود: هدف اصلی این نهاد ارتقای ایمنی و مقاوم سازی خانه های روستایی در مقابل بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و سایر خطرات است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: چون که خیلی از مناطق روستایی کشور در معرض تهدیدات طبیعی قرار دارند.
وی ضمن اشاره به این که با استفاده از تسهیلات و کمک های مالی دولتی و همینطور اجرای طرح های ویژه مقاوم سازی، بنیاد مسکن تلاش دارد تا بهبود قابل توجهی در وضعیت مسکن روستایی ایجاد نماید، اظهار داشت: این اقدامات نه تنها امنیت و رفاه روستاییان را زیاد می کند، بلکه سبب توسعه پایدار در مناطق روستایی می شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ضمن اشاره به حساب ۱۰۰ امام، آنرا یک حساب پربرکت توصیف کرد، افزود: حساب ۱۰۰ امام (ره) بعنوان یکی از حساب های مهم مالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شناخته می شود که بعد از فرمان امام خمینی (ره) برای تأمین مسکن افراد نیازمند، روستاییان، و بازسازی مناطق صدمه دیده از بلایای طبیعی تأسیس شد.
جودی با تکیه بر این که این حساب به اجرای پروژه های عمرانی و مسکنی در سرتاسر کشور کمک کرده، نقش مؤثری در بهبود شرایط زندگی مردم بخصوص در مناطق محروم دارد، خاطرنشان کرد: این حساب از زمان تأسیس تا کنون در تأمین منابع مالی برای بازسازی خانه های تخریب شده، ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت و اجرای طرح های در رابطه با توسعه روستایی مشارکت داشته است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مسکن محرومین را وظیفه اصلی و محور فعالیتهای این نهاد دانست و تاکید کرد: توجه به تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد و محروم جامعه از اهداف اساسی این بنیاد است.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تأسیس با تاکید بر حساب ۱۰۰ امام و سایر منابع مالی و حمایتی کوشیده است تا برای افراد کم بضاعت و صدمه پذیر، بخصوص در مناطق روستایی و حاشیه نشین، مسکن مناسب فراهم آورد.
جودی افزود: این نهاد با استفاده از طرح ها و برنامه های مختلف، به صورت مستمر در زمینه ساخت و بازسازی خانه های روستایی و همینطور عرضه تسهیلات برای بهبود وضعیت مسکن محرومین فعالیت می کند هدف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ایجاد مسکن مقاوم و ایمن برای تمامی افراد جامعه، بخصوص قشرهای کم درآمد و نیازمند، است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با تاکید بر جایگاه والای امام خمینی (ره) و نقش وی در تأسیس بنیاد مسکن اظهار داشت: نام مقدس امام، ثبات و ماندگاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
جودی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به فرمان امام خمینی (ره) در سالهای ابتدایی بعد از انقلاب تأسیس شد، با هدف بهبود وضعیت مسکن روستایی، بازسازی مناطق صدمه دیده از بلایای طبیعی و عرضه خدمات به اقشار کم درآمد و نیازمند فعالیت می کند. به این ترتیب، نام امام و آرمان های ایشان بعنوان پشتوانه ای معنوی برای بنیاد مسکن تلقی می شود و راهنمای اقدامات آن در طول زمان بوده است.


منبع:

1403/07/10
13:55:41
147
5.0 / 5
تگهای خبر: خدمات , دولت , كشور , منابع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات