ارتباطات و روابط عمومی باعث تغییر تعاملات انسانی شده است

ارتباطات و روابط عمومی باعث تغییر تعاملات انسانی شده است

به گزارش متخصص فلز، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ۲۷ اردیبهشت در تقویم کشور نامگذاری شده که در جهان رو به پیشرفت امروز که قدم در راه انقلاب صنعتی پنجم گذاشته باعث تغییر در زندگی و تعاملات انسانی شده است.



به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، محمد رحیمی مدیرکل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران در یادداشتی برای مهر نوشت: روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی»، ۲۷ اردیبهشت در تقویم کشور نامگذاری شده است. در جهان رو به پیشرفت امروز که قدم در راه انقلاب صنعتی پنجم گذاشته، سرعت تغییرات تکنولوژی، شتاب نوآوری و فراگیری هوش مصنوعی، زمینه ساز تغییرات قابل ملاحظه ای در زندگی و تعاملات انسانی شده است. این روند شتابان همینطور درحال دگرگونی فرآیند کار بنگاه های اقتصادی، کسب و کارها، صنایع و روند تولید و تجارت است. در این راه، رفع موانع حضور در بازارهای جهانی و تسهیل فرآیند تولید و تجارت، زمینه ساز تسهیل انتقال تکنولوژی به کشور، ارتقای کم و کیف تولید، بهبود جایگاه کشور در شاخص رقابت پذیری صنعتی، تقویت تولید دانش بنیان و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و نهایتا حضور پرقدرت تر در بازارهای صادراتی می شود. از همین رو در سالی که از جانب مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، بازوی اطلاع رسانی سازمان‎ هایی که ارتباط نزدیک تری با تولید و تجارت کشور، بخش خصوصی و بازارهای بین المللی دارند، نقشی فراتر از اطلاع رسانی صرف دارند.
در این راستا روابط عمومی سازمان توسعه تجارت بعنوان سازمانی کلیدی در تجارت کشور که اهدافی همچون توسعه بازارهای صادراتی، حضور پررنگ در زمینه تجارت بین الملل و گسترش مراودات تجاری با دنیا را دنبال می کند، تلاش دارد هم راستا با اهداف سازمان متبوع خود، نقش شایسته ای در راه رونق تولید و تجارت کشور ایفا کند.
واکاوی موانع تولید و تجارت، افزایش میزان تعامل با فعالان اقتصادی و انعکاس چالش ها به مدیران و کارشناسان مربوطه سازمان، حضور پررنگ و با برنامه در نمایشگاه ها و مناسبت های تجاری، اطلاع رسانی صحیح و بموقع بخشنامه ها و رویدادهای تجاری، انتشار آمار و عرضه تصویر واقعی از تجارت کشور، تعامل سازنده با اصحاب رسانه، تسهیل شرایط دسترسی به مدیران سازمان در جهت تولید و انتشار اخبار و گزارشات تحلیلی، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، حضور مؤثر در شبکه های اجتماعی و سرعت عمل در انتشار محتوای مناسب، بخشی از دستور کار روابط عمومی سازمان توسعه تجارت در جهت نقش آفرینی مؤثر در فرآیند رونق تولید، تجارت و توسعه صادرات غیرنفتی کشور است.
در این مسیر بدون شک همراهی و تعامل سازنده با فعالان عرصه خبر و همینطور روابط عمومی سایر سازمان ها و وزارت خانه های کشور، منجر به ایجاد هم افزایی و دستیابی به اهداف رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.


منبع:

1403/02/27
13:29:38
325
5.0 / 5
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بازار , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
متخصص فلز Metal Pro
متخصص فلز Metal Pro
metalpro.ir - حقوق مادی و معنوی سایت متخصص فلز محفوظ است

متخصص فلز

فلزکار متخصص فلزات