رفع ایراد ۷۰۰۰ واگن باری بدون ترمز در دولت سیزدهم
به گزارش متخصص فلز، مدیرعامل راه آهن با یادآوری سیر حدود 8000 واگن شیر بسته(بدون ترمز) در شبکه ریلی، اظهار داشت: از این تعداد 7هزار واگن رفع ایراد شد و به شبکه سیر بازگشت.
به گزارش متخصص فلز به نقل از مهر، سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: با کوشش های مجموعه همکاران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به کاهش پیوسته سوانح از هفته ای ۴.۵ سانحه در سال ۹۹ به هفته ای ۳.۵ سانحه در سال قبل رسیدیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که حتی بروز یک سانحه ریلی نیز زیاد است، اشاره کرد: کاهش سوانح ریلی نشان از تلاش، صرف بودجه، اولویت گذاری و عملیات شبانه روزی است.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در سنوات گذشته ۸ هزار واگن باری شیر بسته (بدون ترمز) در حرکت بود که با برنامه ریزی انجام شده در سال قبل از حرکت آنها ممانعت شد. در سال قبل با تلاش همکاران، ۷ هزار دستگاه واگن باری از این تعداد رفع ایراد شد و به مدار حرکت بازگشت.
وی بر ارتقای ایمنی در بخش ریلی اصرار کرد و اظهار داشت: امروز حتی یک لکوموتیو بدون ترمز در شبکه راه آهن کشور حرکت نمی نماید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۳ توضیح داد: کل بودجه در نظر گرفته شده برای تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی ۵ هزار میلیارد تومان است، اما پولی که برای واردات بنزین و گازوئیل در نظر گرفته شده ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است.
صالحی اظهار داشت: کاش در مجلس شورای اسلامی ۱۰ هزار میلیارد تومان از این رقم ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی که سالیانه ۲۰ هزار کشته و ۲۰۰ هزار مجروح جاده ای دارد را به حوزه ریلی برای افزایش و بهبود تعمیرات در عرصه خط، ناوگان و علایم اختصاص می دادند.
منبع: metalpro.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب